tisdag, 1 vecka idag !

idag hörrni, är det 1 vecka sedan jag operarade mig.
förra veckan vid den här tiden så var jag snurrig i huvudet utav cocktailen med tabletter som jag fick vid 9.
och den hjälpte mig otroligt mycket. för jag var så nervös men när den lugnande medicinen började verka så släppte så himla mycket.
helt sjukt, det har redan gått 1 vecka. vad fort det går.
det står inte på förrän den här flytperioden är över :) guuud så jag längtar.

dagen har börjat som vanligt..men imorse var jag riktigt trött. ville inte gå upp när klockan ringde halv 8.
men upp kom jag, all cred till mig.
frukost vid 8 som bestod av 2dl jordgubbsfil. tog ungefär en halvtimme att dricka upp det :)

igår när markus kom hem från jobbet så tog vi cyklarna och cyklade till boänge och hälsade på min moster o broster :)
vi var där ett bra tag, pratade en del om operationen osv. hon är toppen min moster ! även broster stefan också :)
efter vi varit där så cyklade vi hem till mamma o pappa, men där var det ingen hemma.
gick in ändå eftersom molly (hunden) var hemma :) busade lite med henne på gården, sen cyklade vi hem igen.

satt uppe i soffan till klockan var kvart i tio tror jag, sen så gick vi o la oss. och kollade på beck ifrån sängen istället.
somnade ganska snabbt efter att vi lagt oss, eller iallafall jag..markus låg nog o såg på tv ett tag till.

idag ska jag ta cykeln o cykla till apoteket. måste köpa nya plåster till magen.
vill ha sådana som omsluter hela området där det är sytt.
men dem öppnar klockan tio, och då är det mellanmålsdags för mig. så får cykla efter det.

för er som undrar och är nyfiken på hur viknedgången har artat sig, så kan jag berätta följande;

jag började dricka modifast två veckor innan operationen, det är alltså soppa.
åttahundra kalorier om dagen drack jag.
på två veckor gick jag ned 4kg. och det var väl helt okej tycker jag.
sedan operationen som var i tisdags så har jag gått ned 2kg och det är också bra. för när jag vägde mig dagen efter operationen så vägde jag nästan 1,5kg mer än vad jag gjorde dagen innan operationen då jag skrev in mig.
detta berodde såklart på alla gaser och sådant som fanns i magen, dem blåser ju upp magen med koldioxid för att bättre arbetsyta där inne samt allt dropp som dem mata i mig :)
så allt som allt på 3 veckor har jag tappat 6kg !
det får jag vara nöjd med tycker jag :) men flera ska det bli, längtar nu bara tills jag kan få komma igång med träningen.

nu ska jag göra annat !
ha en bra dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0