onsdag kväll..

kom hem för ett tag sedan från mamma o pappa.
vi cyklade dit, och gud vad duktig man känner sig när man gör något där man får anstränga sig lite.
att cykla är ju så enkelt, så varför gör man inte det oftare.
jag ska iallafall bli en flitig användare av min cykel !

det blev inte så att jag var ute o letade efter nya soppor idag. jag får göra det imorgon.
hittar jag inte någon som faller mig i smaken så struntar jag i allt som vad soppor heter.
jag mår illa av blotta tanken utav soppa.
jag är rädd för att jag aldrig kommer kunna äta soppa mer..iallafall inte matiga soppor. typ varma koppen med frukt o grejer skulle säkert gå jättebra. vi får se vart detta slutar, men det bådar inte gott.
lika äppeljuice, det har jag också förstört. dagen efter operationen skulle jag ju dricka 1 liter klara drycker under hela dagen. det fanns att välja mellan lingon- och tranbärsdricka, vatten och äppeljuice.
jag började med äppeljuicen, och det var sååå himla gott. sen varierade jag mig på det som fanns.
men jag skulle dricka med tesked, och varje glas rymde 1,75dl..och tillslut var jag så himla mätt på allt drickande så jag började må illa. men jag var tvungen att fortsätta dricka, jag skulle få i mig 1 liter den dagen för annars skulle jag inte fått åka hem dagen efter. sen så var det ju mycket för att se så man får i sig det man behöver, att det inte är något läckage inuti osv. mycket som spelar in.
men som sagt, äppeljuice är inget för mig nå mer. BLÄ !

nu ikväll så kände jag att jag var tvungen att få i mig lite protein.
så jag kokade ett ägg och mosade det och åt. jag tror att jag ska börja göra det.
i min kostrådsbok står det att ett kokt mosat ägg går bra till grönsakssoppa, så då får det baske mig gå bra utan den där jäkla grönsakssoppan också. för någonting med protein lär jag få i mig. och vad är bättre om inte ett ägg :)
har ju blivit så himla trött dem senaste dagarna också, det beror nog på att jag lever på fil o yoghurt.

men sen när jag får äta riktig mat så ska det bli roligt att få börja laga annan mat än den man åt innan.
jag tycker ju inte om fisk i vanliga fall. men efter min operation så har jag fått ett sjukt sug efter fisk eller framförallt fiskbullar. och jag har inte en aning om varifrån det kommer.
så det kommer bli jätteskoj !

åh gud vad jag babblar ! hoppas jag inte tråkar ut er.
men känner att jag vill ha med alla tankar o känslor kring detta redan från början, för det kommer nog bli roligt sen att blicka tillbaka.

nu ska jag fortsätta sukta efter mina nedrans fiskbullar som jag får äta först om ca 3 veckor :)






skriv gärna o fråga saker om det är något ni funderar på.
kanske finns det någon som går i dessa tankar om att göra en GBP-operation.


Kommentarer
Postat av: Nanni

åh helt rätt! vad är inte bättre om just ÄGG? du är så duktig gumman!

och fiskbullarna, snart gumman! :-)



puss o kram!

/Nanni

2009-08-13 @ 09:26:10
URL: http://aquaofvitae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0