söndag !


nu sitter jag här i soffan o ska se på idolrepriserna :)
jag är trött efter en hemskt jobbig natt. det har inte alls blivit många timmars sömn.

igår var vi här hemma, jag markus, henke samt jimmy o mickis.
vi drack lite grann, pratade o lyssnade på musik.
när klockan började närma sig tio så sa markus att han inte mådde bra.
han har ju varit sjuk i veckan, och igår blev det inte bättre.
det kom från ingenstans, han fick hemskt ont i magen, så han var tvungen att gå o kräkas.
henke hade redan åkt hem då, och jimmy o mickis packade ihop sig då också eftersom markus blev dålig.
hela natten har han kräkts..han har inte sovit en blund, och knappt jag heller.
jag tycker så himla synd om honom..nu ligger han och sover gott i sängen.
tänker inte väcka honom, utan han får sova så länge han vill.
sista gången han spydde var väl vid 6 i morse, tror jag.
han har klarat sig sedan dess, så förhoppningsvis slipper han det nu.
mitt lilla gohjärta ! han mådde hur bra som helst, sen bara vände det och han blev så sjukt blev i ansiktet.
man verkligen såg på honom att han inte mådde bra.
jag hoppas verkligen att han inte har fått magsjuka, för då blir väl jag smittad också.

igår drack jag två öl o ett glas vin :)
det känns så bra att jag kan dricka någon öl. för jag tycker ju att det är så gott :)
trodde att jag aldrig skulle kunna dricka öl mer faktiskt. men så blev dock inte fallet :)
fast ska hålla mig till vin så mycket som möjligt, eftersom det är så sjukt mycket kalorier i öl.
men någon öl får jag unna mig ibland.

igår spelade markus på hästar, travet alltså.
det blev riktigt spännande må ni tro.
han gick in på alla löpen, tills det återstod ett enda löp kvar.
där gick han såklart bort..typiskt. hade han fått 7 rätt som även är alla rätt så hade han vunnit trettio tusen.
men sådan tur skulle ju inte han ha såklart !  men 6 rätt är ju bra det med :)

idag blir det bara lugnt.
ska hem till boänge senare o hjälpa jimmy med körkortet. hjälpa han att plugga alltså.
att plugga o läsa är inte hans starka sida.
så vad gör inte en väldigt snäll storasyster om inte hjälper till :)

sedan till det bästa av allt som jag fick reda på igår :)
fredrik, vår allas goa vän fredrik håller på att återhämta sig nu !
han är vaken !!! vi blev så glada jag o markus !
som jag har bett- och tänt ljus för honom i hopp om att han skulle klara sig.
det gav resultat :) vi är så glada för att du snart är på benen igen fredrik !


nedan följer någon bild på den för tidigt avslutade kvällen;

     

ha en bra söndag hörrni !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0