söndag ..

imorse klev vi upp tjugo i nio. markus hade ju match idag, en tidig sådan. dem hade samling halv tio.
så jag gick upp med markus, åt frukost. sen åkte han iväg å jag började med vårstädningen, som jag skulle ta tag i idag tänkte jag.
jag började med att tvätta alla fönster, förutom inglasningen, för dem rutorna måste markus plocka ner, blir så svårt att ta utsidan annars.
när alla fönster var färdigtvättade så tog jag en promenad till boänge, lånade en bil av mamma o pappa o blåste in till ikea o köpte nya gardiner. för 657:- ! fy sjutton vad dyrt det är med gardiner, o dem jag köpte var inge märkvärdiga heller. men dyrt blev det, men man köper ju inte gardiner så ofta, som tur är :)

sen när jag kom hem så var jag tvungen att mäta alla gardinerna o fålla upp dem, sen stryka på nån klisterremsa man fick med, väldigt enkelt. stryker md strykjärnet o vips så är dem uppfållade :)
alla detta tog sin lilla tid, så jag hann bara med fönster idag ! får fortsätta med resten en dag i veckan :)
det blev kanon med nya gardiner iallafall :)

nu ska jag åka till jugasvägen, ska ta med mig deklarationspapperna så ska vi deklarera där hemma.
jag måste ju räkna ut en massa bensin o milkostnader. eftersom jag förra året jobbade både i hofors, furuvik samt gävle.
en massa åkande hit å dit...

vi hörs i veckan hörrni !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0