usch vad ...

jobbigt det var att åka skidor. vi åkte 2,5km och det var riktigt jobbigt. imorgon kommer jag definitivt att ha träningsvärk !
det var bra många backar, precis som markus sa. vissa var mer branta än andra..
störtlopp blev det för min del eftersom jag inte jag bromsa. sen så är det sådant sjukt bra glid på markus skidor, så jag tror inte någon kan bromsa på dem.
första backen som kom klarade jag ganska galant faktiskt, andra backen var mer brant och det gick så sjuk fort..
det kommer en sväng och spåret svängde men inte lindis eller...jag fortsatte rakt ner i diket. gissa om jag hade problem med att ta mig upp, jag hade åkt ner jättemycket under snön, så jag satt riktigt ordentligt fast !
men inte gav jag upp för det, jag tog mig upp och fortsatte.
för övrigt gick det bra, men när vi kommer till sista backen, (där vi sedan ska stanna för att börja gå mot bilen) och ska ta oss an den, så börjar jag åka först. mamma står kvar o väntar o ser på medans jag försöker ta mig nedför.
det går riktigt fort denna gång också, och rätt som det är så tar spåret slut, i en sväng !!!! jag kan inte svänga heller, så där damp jag i backen också. denna gång gjorde det ont då jag ramlade i spåret, och inte ute i mjuksnön.

dock är det inga ben brutna ! tack för det !
imorgon ska vi åka igen, förhoppningsvis går rundan snabbare imorgon än vad den gjorde idag..haha ! pinsamt ju.
men alla är vi nybörjare, så är det !

by the way, jag vill tillbaka till värmen !
här kommer en riktigt skön bild på mig, fia, peter och älskling från thailand !


Kommentarer
Postat av: Nanni

hahaha! Gud vad jag hade vela vara med! jag hade dött i skratt! :-D

2009-03-04 @ 21:22:46
URL: http://aquaofvitae.blogg.se/
Postat av: tettebus

vilken gullig bild :)

2009-03-04 @ 21:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0