torsdag !

andra dagen av semestern är det idag :) jag njuter för fulla muggar :)
och uppe med tuppen är jag också :)
idag var jag uppe klockan 8, hade tid på sjukhuset.

igår så umgicks jag med elena :) det var roligt att träffa henne igen, blir ju väldigt långt mellan gångerna men det gånger vi ses så är det som det nästan alltid har varit :) det är skönt.
först så var vi ner på stan, jag handlade födelesedagspresent åt markus som fyllde år igår.
han fick en superfin jacka som han kan ha när han ska fjällvandra i sommar.
sen så åkte vi till högbo, elena skulle på björk & berries och handla present åt en vän som hade fyllt år.
efter det så strosade vi runt i högbo, för att sedan avsluta här hemma hos oss :)
drack lite saft o pratade :)

igår kväll så åkte jag till valbo o kollade på fotboll, högbo-valbo.
högbo förlorade tyvärr matchen..med 4-2. men dem gjorde en bra insats ändå.
domarinsatsen ska vi inte ens prata om, fy vilka dåliga domare.
jag var till o med tvungen att säga det åt dem, ena linjemannen kom o gick förbi efter matchen så då sa jag vad jag tyckte. inte mer än rätt !
det värsta var ju när ena valbospelaren ramlar i en närkamp o blir arg så han tar upp bollen med händer fastän inte domaren har blåst. jag mena, så kan man inte göra. det ska vara en varning o sedan så motståndarlaget  få frispark.
men nej, domaren ger bollen tillbaka till valbo som får frisparken, trots att han tagit upp bollen utan att domare har dömt frispark. åååh, då blev jag tokig ! så jag sa bl.a det till linjemannen som sa att, ja men domaren hade ju kanske tänkt att blåsa frispark. vadå tänkt sa jag ! spelaren kan inte ta det beslutet innan domaren ens har blåst.
det heter ju för fasiken, spela tills domaren blåser !
aja, tråkigt när det är domare som ska avgöra en hel match..
nog om det..men ni kanske förstår att jag blev arg :)

efter jobbet idag så ska markus åka till borlänge, han ska på peace&love.
han o rickard ska kolla på volbeat som spelar idag. så han kommer hem väldigt sent inatt..så ska han upp o jobba sen stackarn..
sen imorgon eftermiddag så åker vi ut till stugan, blir kvar där till på lördag.
det ska bli så roligt !  har inte varit ute där någonting än..så jag hoppas verkligen vädret håller i sig !

nu ska jag sluta traggla, ska börja ladda för ett telefonsamtal som jag kommer att få om ett tag.
vi hörs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0