påskafton uppe i funäs !

äntligen kommer det fina vädret, det är klarblå himmel och solen skiner !

så nu ska jag o mia ut i solen snart, förhoppningsvis så får man lite färg på sig :)


igår var vi o pimplade och hade det mysigt.

tyvärr var det inte lika bra väder som det är idag. men det gick ju bra ändå :)

både markus, henrik o mia fick fisk, men inte jag ! jag med min vanliga tur liksom !

igår skulle vi äta påskbord och jag o mia fick i uppgift att skala ägg.
det är ju egentligen väldigt enkelt. slå ägget i bordet liksom och sedan skala.
men mia o jag var ju så fyndiga så vi kom på den brilljanta ideen med att knäcka äggen i pannan.
och det är något jag inte rekommenderar ! fy bubblan vad ont det gjorde.
både jag o mia har stora bulor i pannan, plus att vi är alldeles öm.
jag lyckades inte knäcka ett enda, medan mia knäckte alla hennes. jag är värdelös !
aja, roligt hade vi. men jag tror vi ångrar oss lite nu !
aldrig mer ska jag knäcka ägg med pannan !
testa ni också, bara en gång..slå ett kokt ägg i pannan..det gör sjukt ont !

nu ska vi ut i solen !
ha en bra lördag/påskafton !
kramis !





Kommentarer
Postat av: Nanni

hahahah! så typiskt dig! Jag hade skrattat ihjäl mi om jag hade varit med! :-)

puss!

2009-04-13 @ 14:58:38
URL: http://aquaofvitae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0