lördag !

enjoy your reading !

imorse vaknade vi runt halv tio, jag gick upp o gick ut o gick med molly på en gång :)
sen gjorde vi frukost, som vi smaskade i oss.
vi kokade ägg också som vi skulle ha på mackan.
eftersom att jag, markus o marie var uppe före jimmy o mickis så började jag o markus koka ett varsitt ägg åt oss.
sen kom mickis ner, o då skulle hon lägga i ett varsitt ägg till henne o jimmy också.
mickis tog äggen från sidan på kylskåpet, där mamma brukar ha färdigkokta ägg.
så jag sa att vi tar ur dem äggen hon lagt i kastrullen o lägger i två nya från själva äggförpackningen.
eftersom dem äggen var varma så lade vi dem på bänken så dem skulle få svalna.

marie tog efter ett tag bort kastrullen från spisen, ställde den i diskhon o spolade kallvatten.
när jag skule ta mitt ägg så såg jag inte att dem var i diskhon i kastrullen, så jag trodde att det var äggen som vi lade på bänken som vi skulle äta av.
jag tog ett ägg, sa till jimmy att han skulle försöka knäcka ägget i pannan, precis såsom jag o mia gjorde över påsken i fjällen.
jimmy var skittaggad på det, och tog ägget...
han tar i för kung o fosterland..och vad tror ni händer ! hahahah ! ägget var inte kokt, såsom jag trodde.
så jimmy fick hela ägget i ansiktet ! splasch sa det bara ! haha !
jag skrattade så jag höll på att dö ! jimmy trodde jag gjorde det med flit, men det gjorde jag verkligen inte :)

tänk så tokigt det kan bli ! men det var riktigt roligt, och vi fick oss ett riktigt gott skratt allihopa :)

nu är jag hundvakt åt enzo, jossan skulle jobba kväll och martin ska in på crusingen o gävle.
så då ställde jag upp och tog honom :) han är ju så enkel så det är inga problem.
snart ska vi gå o möta fia, som ska komma hit o äta lite hamburgare med oss som vi tänkte göra lite senare.
sen så kommer nog kajsa förbi också, det ska bli riktigt roligt, för henne har jag inte sett på säkert 2 år !
blir till att dricka lite götta o prata lite bara :)

ne, nu har jag skrivit mycket :)
ha det kanon !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0