men gud, vilken jäkla dag !


det går fort i svängarna kan man säga när man håller på att greja hela tiden !
idag har vi hunnit med mycket mån tro !

jag klev väl upp runt tio, markus kom strax därefter.
han satte av mot ÖB för att köpa vit målarfärg och slipsaker för att taket skulle målas o slipas.
jag satt en stund vid datorn, sen så gick jag loss i sovrummet.
har kommit på att en säng är bland den vidrigaste dammgömman i ett sovrum. fy sjutton !
jag vädrade alla sängkläder, tog bort bäddmadrassen, damsög den, tog bort sängarna som står i själva ramen, dammsög dem och dammtorkade sedan hela sängen, eller ja, ramen då :)
varenda låda i byrån tog jag ur o gick igenom, rensade bort allt som inte skulle vara kvar o sedan dammsög jag o torkade ur lådorna. dammtorkade i vanlig ordning resten där inne också :) men detta är ju inget man gör varje vecka liksom..nog för att jag är noga med att dammsuga sängen..men aldrig har jag lyft bort sjäälva sängarna. har inte ens tänkt på vad damm det bildas därunder..bäddmadrassen dammsuger jag varannan vecka.
och jag kan säga att det var bra mycket damm på sidorna av sängarna, usch ! nu blir det andra bullar i fortsättningen.

till råga på allt detta så har vi haft tvättdag idag också, så det har blivit många vändor ner o upp från tvättstugan också.
men guud så skönt det känns nu när allt är klart :) skinande rent inne på badrum o i sovrum.
vi har garanterat det renaste sovrummet på dalagatan 8 c :) hihi !

vi for iväg till ikea en sväng också, handlade två kuddar till våra kuddfodral som är ifrån thailand, en kruka med en plastblomma i, två korgar, en hylla till badrummet (som inte är uppsatt än) samt två stycken doftande vaniljljus som doftar alldeles underbart :)
gjorde om på byrån i hallen också, superfint o mysigt :)
tänk så mycket en liten blomma kan göra :)

nu på kvällskvisten ringde peter o frågade om markus ville följa med han o några andra grabbar på bio :) det tackade han såklart inte nej till, så han är i gävle just nu o ser på bio. kommer inte ihåg vilken film det var dem skulle se.
fia hörde av sig till mig o frågade om vi skulle se på film :) självklart svarade jag, så hon kom hit med filmen allt flyter, som vi då såg på :) faktiskt en rätt bra svensk film :)

nu ska jag läsa lite bloggar, sen så ska jag krypa ner !
här nedan kommer lite bilder från min lilla shopping igår samt från dagens inköp :)

dem två fina kuddfodralen från thailand.


den fina plastblomman samt krukan som står så fint på byrån i hallen.
och det doftljuset, som doftar vanilj :)


en utav korgarna, som vi lägger tv-spelsdosorna i. sjukt snyggt o smart !


mina nya skor.


min sjukt söta nya väska :)


slänger in en bild från vårat sprit-skåp också :)
all sprit är oöppnad och sammanlagt är det 18 liter oöppnad sprit :)
vi har alla barcardi- och smirnoff ! nu samlar vi på absolut :)


det var allt för idag hörrni :)
vi hörs imorgon !
pussis !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0