lördag !

sitter här en stund nu innan jag vid åtta ska äta frukost.
äter ju lite tabletter nu som hjälper kroppen bygga upp en del saker som den förlorat med tanke på operationen.
och eftersom magsäcken numera endast rymmer ca 2-2,5dl så ska jag inte dricka samtidigt som jag äter.
utan det ska ske antingen en halvtimme före eller efter måltiden.
så då gick jag upp halv åtta för att ta tabletterna, sen ska jag nu vud åtta äta 2dl fil :)

än så länge går allt som det ska.
det har blivit en hel del måsten och jag måste prioritera mig själv på helt annat sätt än innan.
nu ska jag äta sju ggr om dagen, och det är verkligen superviktigt.
så nu är det slut på sovmorgnar för min del också. jag kan ju inte ligga o sova bort en hel dag när jag ska äta på regelbundna tider, för då kommer jag aldrig ikapp.
mina mat-tider är nu;
åtta, tio, tolv, fjorton, sexton, arton samt tjugo. klockan tolv är de lunch o klockan sexton är det middag, dem måltiderna ska ta ca fyrtio minuter. mellanmålsmåltiderna ska ta ca tjugo minuter. för mig tar dem ca trettio. men det är bara bra, men det känns som att jag inte gör annat än att äta om dagarna :)
men skulle jag skita i att äta så går syftet helt med operationen åt skogen ! kroppen måste ha något att jobba med och jag måste fylla på hela tiden eftersom jag äter så små mängder. och min mat går direkt till tunntarmen nu, den passerar alltså inte det stället där maten får hjälp av kroppen att tas upp. så sen om sex veckor när jag får börja äta vanlig mat så handlar allt om att äta sakta och TUGGA !!!! SUPERVIKTIGT ! annars blir det inte roligt för magen eller för mig..

nu börjar klockan närma sig åtta, ska gå o hälla upp 2dl fil nu :)
sen åker vi ut till stugan idag på förmiddagen o blir kvar där tills imorgon.
hoppas ni får en bra lördag !
kramis !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0